Tijdelijk niet beschikbaar
Wegens groot onderhoud kunt u momenteel geen online boeking plaatsen bij HolidaySale. Onze excuses voor het ongemak. U kunt ons wel altijd telefonisch bereiken via 0318 - 55 09 50. Met vriendelijke groet,
HolidaySale

Veelgestelde vragen

Hier vindt u de veelgestelde vragen.

Reizen met HolidaySale.nl hoe werkt dat?

Hoe werkt een reis met HolidaySale.nl?

Het overgrote deel van de reizen die HolidaySale.nl aanbiedt zijn dynamische pakketreizen. Dynamische reizen zijn losse onderdelen zoals een vlucht en een accommodatie die u zelf (naar keuze) aan elkaar koppelt. De keuze die u heeft aan accommodaties en vluchten is zeer groot. Dynamische reizen zijn individueel. Op uw vakantiebestemming is geen reisleiding van HolidaySale.nl aanwezig. De reizen van HolidaySale.nl zijn standaard zonder ruimbagage. U moet daarom bijvoorbeeld zelf uw bagage bijboeken bij de luchtvaartmaatschappij. Na boeking ontvangt u van ons Belangrijke Algemene Reisinformatie hierin onder andere staat wat u moet doen om bagage bij te boeken en hoe u bijvoorbeeld (verplicht) online in moet checken.

Bagage

Is ruimbagage bij de prijs inbegrepen?

Per 1 april 2014 heeft het grootste deel van de Nederlandse (maar ook buitenlandse) luchtvaartmaatschappijen haar bagageregels aangepast. Hierdoor is in de meeste gevallen de ruimbagage niet langer inbegrepen. Op vluchten van o.a. Transavia, TUI fly, KLM en Corendon dien je apart te betalen voor ruimbagage. De kosten van het meenemen van ruimbagage zijn per luchtvaartmaatschappij verschillend en aan veranderingen onderhevig.

Voor aanvullende vragen zijn wij altijd bereikbaar.

Vluchten

Wat betekent het als er 00:00 bij de vluchttijden staat?

In een aantal gevallen staat er 00:00 bij de vluchtgegevens. Dit komt vooral voor bij charter vluchten. Als er 00:00 staat betekent dat dat de vluchttijden nog niet bekend zijn. Het betekent dus niet dat de vlucht ook echt om 00:00 vliegt. Zo gauw de vluchttijden bekend zijn, brengen wij reizigers hiervan op de hoogte. Houd er rekening mee dat vluchttijden altijd onder voorbehoud van wijzigingen zijn.

Zijn mijn vluchttijden definitief?

De vluchttijden zoals bij boeking aangegeven (mits reeds bekend) zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen, conform de ANVR Voorwaarden.

Conform de algemene ANVR-voorwaarden en de voorwaarden van de uitvoerende touroperator kunnen de vluchttijden, vluchtnummers, de luchthaven van vertrek en/of aankomst en vluchtschema’s afwijken van de tijdens boeking opgegeven informatie. Dit is toegestaan zolang de vlucht op dezelfde datum plaats vindt. Ook nog op de dag van vertrek uit Nederland (of bij terugreis uit het buitenland) kunnen wijzigingen worden aangebracht. Ook kan er besloten worden om een tussenlanding te maken.

 

Worden wijzigingen doorgegeven?
Mochten wij een wijziging ontvangen vanuit de uitvoerende touroperator dan krijg je hierover automatisch bericht van ons. Bij kleine wijzigingen krijgen wij deze niet altijd door. Controleer voor vertrek, bijv. via internet of teletekst, daarom altijd de actuele reistijden.

 

Goed om te weten!
Bij een vluchtwijziging worden automatisch de tijden van de transfer aangepast, mits deze is inbegrepen bij uw reis. De transferbus staat dus gewoon op de juiste voor u te wachten!
Reeds de reisbescheiden ontvangen? Je kunt afreizen met de reeds ontvangen papieren, tenzij wij nieuwe papieren ontvangen van . Deze zullen dan automatisch naar je verzonden worden.

Welke naam moet ik bij boeking invoeren voor het vliegticket?

Het belangrijkste aan het boeken van jouw vakantie? Niet alleen dat je het hotel kiest dat bij je past én dat je de goede datum invoert. Minstens net zo belangrijk is jouw naam correct invoeren. Dit kan anders voor problemen op de luchthaven zorgen. Aan de hand van richtlijnen en voorbeelden helpen we je op weg.

 

Welke voornaam moet in aanhouden?
Vul je éérste naam volgens paspoort in. Niét je roepnaam, alle doopnamen of alleen je voorletter(s). Indien de ingevulde naam niet overeenkomt met de eerste voornaam zoals vermeld in je paspoort, kunnen hiervoor kosten doorberekend worden. Een aantal vliegmaatschappijen vereist zelfs de aanschaf van een geheel nieuw ticket.

 

Welke achternaam moet ik aanhouden?
Vul je oorspronkelijke achternaam in zoals vermeld op je paspoort. Dus niet de achternaam van je partner. Reizen met je getrouwde naam of ‘echtgenoot van’ is niet toegestaan. Als de ingevulde achternaam niet overeenkomt met de oorspronkelijke achternaam in je paspoort, kan dat leiden tot extra kosten.

Verzekeringen

Kan ik ook een losse reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten?

HolidaySale werkt samen met Allianz, specialist op het gebied van reizen. Ook na boeking is het nog mogelijk deze los te boeken. Wat bieden we?

 

Reisverzekeringen
Het is belangrijk dat je goed verzekerd op reis gaat en de meeste klanten sluiten daarom een reisverzekering af. De kosten als iets mis loopt kunnen onverwacht hoog oplopen. Onze verzekeringen zijn aangepast op uw reis en worden ondergebracht bij dé reisverzekeraar van Nederland: Allianz Global Assistance.

  • Tot € 4.000,- dekking voor bagage;
  • Van bagage tot 1 jaar oud krijgt u de nieuwwaarde uitgekeerd;
  • Tot € 175,- dekking voor mobiele telefoons en smartphones;
  • Tot € 500,- dekking voor (zonne)brillen en contactlenzen;
  • Tot € 2.000,- dekking voor iPods, tablets, laptops, computer-, foto- en filmapparatuur;
  • € 50,- eigen risico per gebeurtenis voor bagage;
  • 100% vergoeding van de kosten voor hulp en ondersteuning bij ziekte, ongeval of overlijden;
  • 100% vergoeding van medische kosten in het buitenland;
  • Baby’s en kinderen tot en met 4 jaar oud zijn gratis meeverzekerd onder de dekking van de verzekering van (één) de ouders;
  • Een eenmalige uitkering bij ongevallen. Bij overlijden: maximaal € 25.000,- en bij blijvende invaliditeit: maximaal € 75.000,-.

Annuleringsverzekeringen
Een reis moeten annuleren, dat is al vervelend genoeg. Daar kun je geen financiële zorgen bij gebruiken. Daarom sluiten de meeste klanten een annuleringsverzekering af. Je krijgt dan bij annulering vóór de reis de annuleringskosten vergoed. En moet u de vakantie onverwachts afbreken? Dan worden de niet gebruikte reisdagen vergoed. Onze verzekeringen worden ondergebracht bij dé reisverzekeraar van Nederland, Allianz Global Assistance.

De premie is 5,6% van de reissom. Over dit bedrag wordt 21% assurantiebelasting berekend. Er wordt daarnaast € 1,- aan poliskosten berekend. Belangrijkste situaties waarin u bent verzekerd voor annuleringskosten:

  • Als u, een van uw medereizigers of directe familieleden (in de 1e of 2e graad) ernstig ziek wordt, een ongeval krijgt of overlijdt;
  • Als een niet meereizend gezinslid onverwachts een medische noodzakelijke ingreep moet ondergaan;
  • Als uw ouder(s) of kind(eren) onverwacht dringend zorg nodig heeft (hebben), die u alleen zelf kunt geven;
  • Als u onvrijwillig werkeloos wordt;
  • Als u een vaste baan krijgt, na een periode van werkeloosheid;
  • Bij echtscheiding of ontbinding van een samenlevingsovereenkomst.

Vind je ideale vakantie